Ringde återigen bredband2’s support och rapporterade att jag fortfarande inte hade internet.
Supporten bad att få återkomma då de ville dubbel kolla med Sevab, återkom 5 minuter senare och sa att det faktiskt skulle vara inkopplat.
De ville veta mitt mac nummer så att sevab kunde diagnostisera, när jag kom hem och började kolla vilket mac nummer nätverkskortet i min smoothwall hade så fungerade plötsligt internet.
Då jag också lovat att höra av mig med mac nummret så ringer jag igen upp Bredband2 och efter de vanliga 25 minutrarna (då jag är ganska glad att jag slapp använda mobiltelefonen) så kommer jahg fram till en annan trevlig snubbe, men det jag får höra av honom var lite irriterande, han påstod att sevab hade kopplat in det redan på onsdagen!!
Det verkar inte särskilt troligt eftersom jag inte hörde av mig till Bredband2 förens runt halv sex tiden på onsdagen. och då var det inte inkopplat.
Men det är nog bara slumpen som gjorde att det rasslade igång i samma svängar som Bredband2 ringde och frågade sevab om det hela, japp bara slumpen, eller så bestämde sig min router bara för att börja fungera just då……Det är ju alltid i kundens utrustning det är fel när det inte funkar 🙁
Telefonkön till Bredband2 har i snitt varit 20 minuter varje gång men personalen har hela tiden varit väldigt trevliga.