Jag har köpt en Trust Force Feedback Race Master 2 till mig själv i julklapp!
Att köra i NFS4 går som på räls.
FF (Force Feedback) systemet som spelet stödjer gör att realismen ökar 10 ggr!
När jag lyfter från den naturliga hopprampen i början på Landstrasse banan i 300 km/h, flyger en bit och sedan slår i backen lite fel så slits nästan ratten ur händerna på mig ifall jag inte är beredd!
Jag kör NFS4 mest och NFS5 ibland mest därför att i NFS5 (förutom att det bara är Porschar) är alla bilar otroligt understyrda!
NFS5: 90 graders kurva
Jag släpper gasen, vrider ratten i botten, fortsätter spikrakt framåt 200meter, trycker panikartat bromsen i botten och snurrar runt 720 grader, ser x antal datastyrda bilar glida förbi. (misstänker att framhjulena är insmörjda i olja)
NFS4: 90 graders kurva
Jag släpper gasen, vrider ratten nästan i botten, Vrider tillbaka, växlar ned ett snäpp, stampar gasen i botten, ser i backspegeln hur x antal datastyrda bilar har en seriekrock i kurvan.
Samma modell av Porsche!!
NFS3 Led lite av samma problem men där kunde man finjustera bilarna så att de uppförde sig bra.
NFS2/SE var en ren mardröm, i hastigheter över 120 var styrsystemena i bilarna urkopplade.
NFS Gick aldrig igång på min dåvarande dator så jag bytte det mot Apache Longbow och lärde mig att aldrig någonsin sätta mig i en pansarvagn – på ett uppdrag mosade jag 29 olika pansarfordon och 4 andra luftfarkoster.
Ratten har både USB och 9pinnars serieportskontakt!
Induviduella strömbrytare för ström och “FF”.
Kraftig fästanordning (behövs!!).
8 Knappar varav 2 fungerar som växelspak.
Måste skaffa fler Bilspel!